Przemysław Frańczak, uczeń klasy III Cp o profilu medycznym uzyskał tytuł finalisty 37 Olimpiady Wiedzy Ekologicznej. Eliminacje centralne odbyły się 4 czerwca 2022 r. na Wydziale Leśnym Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. W finale olimpiady uczestniczyło 112 uczniów szkół średnich z całego kraju. Celem Olimpiady jest kształtowanie świadomości ekologicznej, właściwych postaw wobec środowiska przyrodniczego oraz popularyzacja problematyki w aspekcie skutecznego przeciwdziałania zanieczyszczeniu i degradacji środowiska przyrodniczego.

3 czerwca 2022r. przywitał nas od rana pięknym wydarzeniem – mianowicie inauguracją akcji „Czerwiec Zdrowia” połączoną z warsztatami o odżywianiu współczesnego człowieka, prowadzonymi przez Monikę Czerwińską i Arkadiusza Glebowicza z fundacji Health Therapy, zajmującej się treningiem sportowym oraz medycznym, dietetyką, dietoterapią i biohackingiem. Ponad 60 młodych ludzi z różnych klas zadeklarowało chęć przyjścia na warsztaty i dowiedzenia się, jak zoptymalizować swój sposób odżywiania.

Poruszone zostały następujące tematy:

Martyna Wójcik to tegoroczna maturzystka „Bartosza”, ma 19 lat, pochodzi z Opatowa. Jej przygoda ze śpiewem zaczęła się od wczesnych lat dziecięcych, kiedy rodzice dostrzegli Jej  talent muzyczny i zapisali Ją na lekcje śpiewu. Jednocześnie Jej talent i zdolności wokalne zauważyła nauczycielka muzyki w szkole podstawowej, obierając Jej bardzo ambitny i trudny repertuar, angażując Martynę do występów muzycznych podczas uroczystości szkolnych. W 2014 r., mając 11 lat po raz pierwszy stanęła na scenie w Łazienkach Królewskich w Warszawie jako półfinalistka  Festiwalu Zaczarowanej Piosenki Fundacji Anny Dymnej.

We wtorek 31.05.2022 Ósmoklasiści z powiatu opatowskiego, ale także z ościennych powiatów pod opieką nauczycieli i rodziców  gościli w Zespole Szkół Nr 2 - Liceum Ogólnokształcącym im. B. Głowackiego w Opatowie na Dniu Otwartym. Społeczność „Bartosza” przygotowywała się do tego dnia z dużą starannością, gdyż chciała pokazać Gościom ze szkół podstawowych, jak wiele możliwości otwiera się przed nimi, jeśli wybiorą naukę w „Bartoszu”- szkole, która łączy ponadstuletnią tradycję ze współczesnością. Szkole, w której dostrzega się indywidualność i odmienność każdego ucznia, wspiera się młodego człowieka w procesie własnego rozwoju, odkrywania talentów, realizacji pasji i spełnienia marzeń. Oferta edukacyjna, a także proponowane zajęcia pozalekcyjne i różne przedsięwzięcia potwierdzają, że nie ma przesady w słowach, które widnieją na ścianie szkoły: „Tu dorastamy do marzeń”.

W miniony piątek uczniowie naszej szkoły:

Zawodnicy: Guzal Aleksandra, Kalita Kacper,  Kulczuga Kacper,  Lis Katarzyna, Oleksiak Szymon, Orzechowski Fabian, Piechota Katarzyna, Potocka Karolina,  Stachura Wiktoria, Szcześniak Miłosz, Tworek Aleksandra, Wilczak Gabriela i Zalewski Dawid.

Wolontariusze: Dąbrowski Piotr, Nowakowski Paweł, Koza Mateusz, Kaczmarczyk Emil, Roszczypała Martyna, Susło Zuzanna, Niziałek Marcin, Masternak Jakub, Rybak Szymon, Polit Karolina, Mazur Piotr, Maziarz Kacper, Pacholczak Maciej, Borzęcki Adrian, Jarek Anna, Jabczyk Gabriela oraz Kargul Karolina

Miło nam poinformować, iż dwoje uczniów Bartosza - Igor Kadela i Aleksandra Guzal z klasy 2 Bp o profilu matematyczno-geograficznym, biorących udział w tegorocznej IX Edycji Konkursu Geograficznego „Geo-Planeta” PLUS uzyskało najwyższy wynik w szkole i wyróżnienie. W konkursie wzięło udział 15 uczniów „Bartosza” z klas drugich i trzecich (2Bp i 3Bp) o profilu matematyczno-geograficznym. Ogólnopolski Konkurs Geograficzny „Geo-Planeta” PLUS jest przeprowadzany przy współpracy merytorycznej z Wydziałem Geografii i Studiów Regionalnych Uniwersytetu Warszawskiego przez Stowarzyszenie Upowszechniania Wiedzy i Kultury Regionalnej „Pokolenie”.

Z wielką radością informujemy, że uczeń „Bartosza”- Jakub Masternak uzyskał tytuł finalisty w XV Ogólnopolskiej Olimpiadzie z chemii „O Diamentowy Indeks AGH”. Uzyskany przez Jakuba tytuł finalisty, umożliwia przyjęcie na studia z pominięciem warunków rekrutacji na określone w Uchwale Senatu AGH kierunki.