GEEK to Gry Eksperymentalne Edukacyjne Komputerowe, w których uczestnicy łączą pasje informatyczne z nauką różnych przedmiotów. W tej nowej dyscyplinie uczniowie reprezentujący Liceum Ogólnokształcące im. Bartosza Głowackiego w Opatowie w składzie: Hubert Kaczmarczyk, Kacper Pietraszewski i Kamil Wójtowicz z implementacją gry „HEX - Strażnik Sieci” zdobyli tytuł Laureatów etapu wojewódzkiego tegorocznej edycji Konkursu GEEK!
To znaczący sukces młodzieży „Bartosza”, który świadczy o bardzo wysokim poziomie wiedzy i umiejętności informatycznych, dotyczących programowania, które znajdują zastosowanie w opracowaniu i przedstawieniu pełnej implementacji gry edukacyjnej o tematyce dotyczącej cyberbezpieczeństwa i sztucznej inteligencji.

Polacy to wyjątkowy naród, o ponad 1000 letniej przeszłości. Historia naszej ojczyzny jest złożona i różnorodna. Początki Państwa Polskiego wskazują na wielką rolę naszego Państwa w Europie, które bardzo szybko zyskało uznanie wśród ówczesnych państw naszego Kontynentu. Obok Chrztu Polski w 966 r., znamienną datą jest rok 1025 kiedy B. Chrobry koronował się na Króla Polski. To wydarzenie oznaczało powstanie Królestwa Polskiego, które od tej pory stało się równorzędnym  wobec istniejących państw w Europie. Było to potwierdzeniem przynależności Polski do chrześcijańskiej wspólnoty państw europejskich.

Informujemy, że od dnia 28 kwietnia 2025 r. (tj. poniedziałek) będzie obowiązywał nowy plan lekcji.

„Chrześcijanin jest człowiekiem nadziei.”

Te słowa Ojca Świętego Jana Pawła II stały się mottem Misterium Męki Pańskiej, które zostało przedstawione15 kwietnia 2025 roku w naszej szkole. Społeczność Bartosza od wielu lat, podczas rekolekcji wielkopostnych, rozważa wydarzenia Wielkiego Piątku, wyrażając je w artystycznej formie. Motywem przewodnim tegorocznego Misterium była NADZIEJA, której źródłem jest wiara chrześcijańska. Młodzież przygotowała inscenizacje czterech stacji – upadków człowieka: utrata sensu życia, używki, utrata moralności – materializm oraz scenę: światło nadziei. Ukazano historie ludzi, którzy uwierzyli w złudzenia, pogubili się w życiu, ale ostatecznie udało im się wrócić na właściwą drogę.

W dniach 2-4 kwietnia 2025 r. uczniowie naszej szkoły w ramach projektu ,,Dziś Uczeń - Jutro Student byli gośćmi w Ośrodku Architektury i Humanistyki w Sandomierzu. Celem wyjazdu młodzieży był udział w warsztatach artystycznych, które rozwijały umiejętności malarskie naszej młodzieży w kontakcie z  wyjątkową architekturą tego miasta. Podczas zajęć malarskich uczestnicy mieli okazję pracować pod okiem profesorów Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach oraz Politechniki Świętokrzyskiej w Kielcach, uczestnicząc w warsztatach plenerowych, w których bardzo ważnym elementem jest krajobraz.  Korzystając z pięknej pogody młodzież rysowała zabytki Sandomierza.

W dniu 8.04.2025 r w Ożarowie odbył się XVIII Powiatowy Konkurs Wiedzy o Krajach Niemieckojęzycznych  pod patronatem  Starosty Opatowskiego Pana Tomasza Stańka. Naszą szkołę reprezentowali uczniowie: Kacper Markiewicz z klasy 4 B i Angela Denkowska z klasy 4 C. Bardzo się cieszymy, że  uczniowie „Bartosza” zdobyli  miejsca na podium.  Kacper Markiewicz był bezkonkurencyjny i uplasował się po raz kolejny na I miejscu, uzyskując maksymalną liczbę punktów. Angela Denkowska wykazała się również ponadprzeciętną wiedzą i zdobyła wyróżnienie.

W piątek 4 kwietnia 2025 r. na Wydziale Historii Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach odbyły się eliminacje regionalne jubileuszowego X Turnieju Debat Historycznych. Organizatorem debat jest Delegatura Instytutu Pamięci Narodowej w Kielcach oraz Fundacja „Projekty Edukacyjne”. Nasze Liceum reprezentowały dwa zespoły: zespół ubiegłorocznych zdobywców 3 miejsca w turnieju ogólnopolskim w składzie: Liliana Różalska i Jan Kwiatek z klasy 2c, Jakub Młynarski z klasy 3e i Aleksandra Tworek z klasy 4b.W skład drugiego zespołu który inaugurował swój start w turnieju wchodzili: Kacper Masternak z klasy 1a, Igor Wymoczyło z klasy 2c, Michał Kos z klasy 3b, Aleksander Adamski z klasy 3d i Adam Nalewaj z klasy 3a .