Matematyka od czasów starożytnych uznawana jest za królową nauk. Jako dyscyplina wiedzy uznawana jest za trudną. Niektórzy nawet twierdzą, że matematyki nie można się nauczyć. Matematykiem trzeba się urodzić. Jednak współczesny poziom wiedzy matematycznej wyraźnie wskazuje, że na sukces matematyczny składa się nie tylko wrodzona zdolność, ale również wielki wysiłek ucznia twórczego, pracującego pod kierunkiem nauczyciela - przewodnika i inspiratora aktywności matematycznej.

Takim urodzonym matematykiem, który podjął się trudnych wyzwań matematycznych wyznaczanych przez nauczyciela tego przedmiotu, okazał się Igor Swat, uczeń kl. IIIB, który ucząc się pod kierunkiem pani Anny Nowak, został zakwalifikowany do II etapu LXXII Olimpiady Matematycznej, II etapu XIV Ogólnopolskiej Olimpiady „O Diamentowy Indeks AGH”, III finałowego etapu IV Jagiellońskiego Turnieju Matematycznego.

Powiat Opatowski zwraca się z uprzejmą prośbą skierowaną do mieszkańców powiatu opatowskiego do uczestnictwa w badaniach społecznych realizowanych przez Partnerstwo Ziemia Opatowska w ramach projektu Centrum Wsparcia Doradczego oraz o zachęcenie mieszkańców na terenie powiatu opatowskiego do wzięcia udziału w badaniu ankietowym. Badanie jest anonimowe, a jego wyniki pozwolą lepiej przygotować działania napędzające rozwój Ziemi Opatowskiej.

Badanie trwa od 29 grudnia do 22 stycznia 2021 roku.

Ankieta dostępna pod linkiem  https://zmp-ankiety.pl/ankieta.php?id=vtz0j4jdv7pzj7m3s2742vva

Dnia 7 grudnia 2020 roku Minister Przemysław Czarnek powołał Radę Dzieci i Młodzieży Rzeczypospolitej Polskiej przy Ministrze Edukacji i Nauki. Jest to organ doradczy przy Ministerstwie Edukacji Narodowej i ma on na celu opiniowanie oraz tworzenie inicjatyw i projektów. Szczególnie dotyczy to planowanych zmian i propozycji rozwiązań w tym zakresie. Spośród 331 zgłoszeń, które w tym roku wpłynęło do MEN, wyłoniono 16 członków i ich 16 zastępców, po jednym członku i jego zastępcy z każdego województwa. Przedstawicielem województwa świętokrzyskiego został Krystian Szkoda - uczeń Liceum Ogólnokształcącego im. Bartosza Głowackiego w Opatowie.

Sukces chemiczny w ogólnopolskim konkursie!
23 października 2020r młodzież klas 2Ap, 2Bp i 2Cp brała udział w Ogólnopolskim Konkursie Chemicznym "MULTITEST 2020" organizowanym przez Centrum Edukacji Szkolnej. Dziś znamy wyniki: uczeń klasy 2Bp Jakub Masternak zdobył tytuł laureata zajmując II miejsce w kraju a Zuzanna Wiśniewska z klasy 2Cp otrzymała wyróżnienie. Gratulujemy!!!

67 Olimpiada Chemiczna.
Miło nam poinformować, że uczeń klasy 2Bp Jakub Masternak został zakwalifikowany do I etapu 67 Ogólnopolskiej Olimpiady Chemicznej. Zawody, polegające na rozwiązywaniu zadań, które w dużym stopniu wykraczają poza zakres wiedzy zdobytej w liceum odbyły się 18.12 2020 r. w Wydziale Chemii UJK w Kielcach.
Życzymy Jakubowi sukcesów.

Wymagania egzaminacyjne obowiązujące na egzaminie maturalnym w 2021 r., zniesienie obowiązku przystąpienia do egzaminu ustnego i egzaminu z jednego przedmiotu dodatkowego na poziomie rozszerzonym, a także umożliwienie zmiany deklaracji przystąpienia do egzaminu maturalnego – to główne kwestie, które zawiera rozporządzenie podpisane w dniu 16 grudnia br., przez Ministra Edukacji i Nauki Przemysława Czarnka.

Więcej informacji znajdziecie pod tym adresem: https://www.gov.pl/web/edukacja/wymagania-na-egzaminach-osmoklasisty-i-maturalnym

Na początku lampki rozświetliły szkolne korytarze, potem zawisły świąteczne ozdoby a w końcu zapach jodeł był ostatecznym znakiem, że święta tuż, tuż… Pomimo, że to bardzo trudny dla wszystkich rok, naznaczony epidemią, nie mogliśmy pozwolić, jako społeczność Bartosza, żeby święta przeszły niepostrzeżenie. Dlatego już pierwszego grudnia Samorząd Uczniowski rozpoczął odliczanie do świąt Interaktywnym Kalendarzem Adwentowym.

Dnia 11.12.2020 r. odbył się szkolny etap Olimpiady Wiedzy Ekonomicznej.  Jej tegoroczne hasło brzmi „Ekonomia wobec kryzysów. Gospodarcze i społeczne skutki pandemii”.  Głównym celem olimpiady jest edukacja ekonomiczna młodzieży, poszerzenie wiedzy ekonomicznej,  w tym świadomości jej znaczenia a także wzrost zainteresowania współczesną gospodarką. Etap szkolny olimpiady polegał na rozwiązaniu testu, wykonaniu zadania z podstaw ekonomii oraz wypowiedzi opisowej na pytanie problemowe, nawiązujące do myśli przewodniej olimpiady. Do etapu szkolnego przystąpiło 7 uczniów z 3 klasy Technik Ekonomista.