1 marca przypada Dzień Świętego Dawida (Saint David's Day), patrona Walii. Od XVIII wieku jest to święto narodowe Walijczyków. Z tej okazji uczniowie klas 1 C i E pracując w zespołach, zgłębiali wiedzę na temat legendy św. Dawida, symboli związanych z tym dniem i krajem, interesujących faktów dotyczących Walii, a efekty tej pracy były przedstawiane w języku angielskim.  Dodatkowo jedna z grup przygotowywała symboliczne żonkile (daffodils) i pory (leeks) – symbole Walii, którymi zgodnie z tradycją uczniowie przyozdobili swoje ubrania.  W przerwie ciężkiej pracy uczniowie posilali się tradycyjnymi walijskimi ciastkami z patelni ( Welsh cakes), które wcześniej samodzielnie przygotowali w ramach zadania domowego. Nauka języka obcego to również poznawanie kultury i historii danego kraju. “Język jest mapą drogową kultury. Mówi Ci skąd ludzie pochodzą  i dokąd zmierzają.” ‒Rita Mae Brown

„Narodowy Dzień Pamięci Żołnierzy Wyklętych ma być wyrazem hołdu dla żołnierzy drugiej konspiracji za świadectwo męstwa, niezłomnej postawy patriotycznej i przywiązania do tradycji niepodległościowych, za krew przelaną w obronie Ojczyzny” (Lech Kaczyński)

Od dwunastu lat obchodzimy święto poświęcone działaczom i żołnierzom antykomunistycznej partyzantki, warto więc przypomnieć, że 3 lutego 2011 roku Sejm uchwalił ustawę o ustanowieniu dnia 1 marca Narodowym Dniem Pamięci Żołnierzy Wyklętych. Data ta nie jest przypadkowa, 1 marca  1951 r. w mokotowskim więzieniu komuniści strzałem w tył głowy zamordowali przywódców IV Zarządu Zrzeszenia „Wolność i Niezawisłość”– Łukasza Cieplińskiego i jego towarzyszy walki.

Miło nam poinformować, iż uczennica klasy IIA o profilu humanistycznym, Małgorzata Wicha zakwalifikowała się do części ustnej etapu okręgowego Olimpiady Literatury i Języka Polskiego. Małgosia napisała pracę na temat: ,,Jakim potrzebom i emocjom człowieka odpowiada podział na trzy rodzaje literackie - epikę, lirykę i dramat?’’. Uzyskana wysoka punktacja za pracę oraz test językowy dały Małgosi przepustkę do części ustnej, która odbędzie się w sobotę 04.03.2023 r. w Kielcach. Zawody II stopnia składają się z dwóch części-pisemnej i ustnej. Najpierw uczestnicy piszą rozprawkę lub pracę o charakterze interpretacyjnym na jeden z podanych tematów, a następnie − po krótkiej przerwie − test językowy. Do części ustnej zakwalifikowane są osoby z najwyższa punktacją.

Miło nam poinformować o bardzo wysokich wynikach uczniów Bartosza w ogólnopolskim konkursie języka angielskiego English High Flier. Konkurs odbył się 8 grudnia 2022, a obecnie poznaliśmy wyniki. Konkurs cieszył się dużym zainteresowaniem wśród  uczniów, którzy  wykazali się rozległą wiedzą z zakresu gramatyki, realiów życia w krajach anglojęzycznych oraz bogatym słownictwem. Najlepszym wynikiem może poszczycić się  Bartosz Rzepka z klasy 2b, który zajął pierwsze miejsce w województwie oraz 29 w kraju na ponad 6 tysięcy uczestników! Równie wysoki wynik i 2 miejsce w województwie zajął Mikołaj Gardian z klasy 2b! Gratulacje należą się również dla Karola Olejarskiego i Katarzyny Cybuli z tej samej klasy, którzy zostali nagodzeni dyplomami za uzyskanie dobrego wyniku w konkursie oraz Natalii Susce, która otrzymała najlepszy wynik w klasach pierwszych.

Otrzymanie przez ucznia Jakuba Masternaka Stypendium Ministra Edukacji i Nauki jest okazją do świętowania tego sukcesu dla całej społeczności Bartosza, bowiem jest to wyjątkowo prestiżowe wyróżnienie. I właśnie w wyjątkowej atmosferze – radości i refleksji, w dniu 25 stycznia 2023r. Jakub otrzymał dyplom potwierdzający uzyskanie tego stypendium z rąk wojewody świętokrzyskiego – Pana Zbigniewa Koniusza oraz świętokrzyskiego kuratora oświaty – Pana Kazimierza Mądzika. Udział w tej uroczystości Jakuba, któremu towarzyszyła Pani Dyrektor Małgorzata Szczepańska, potwierdza, że osiągnięcia ucznia naszej szkoły wpisują się w największe sukcesy młodzieży województwa świętokrzyskiego obecnego pokolenia.  

I oto nadszedł ten dzień ….W uroczystych nastrojach, elegancji wieczorowych sukienek i pięknych garniturów, w obecności Rodziców, Nauczycieli, Władz Samorządowych oraz zaproszonych Gości, Maturzyści LO im. B. Głowackiego w Opatowie stanęli do poloneza – staropolskiego tańca, który w naszej tradycji rozpoczyna bale studniówkowe. Wykonanie tego tańca wzruszyło wszystkich, zwłaszcza Rodziców, którzy z dumą i niezwykłym wzruszeniem podziwiali swoje dzieci. Maturzyści również głęboko przeżywali swoje odczucia, które świadczą o tym, że bal studniówkowy jest jedyny w swoim rodzaju.

Przed nami ferie zimowe, czas odpoczynku po I semestrze nauki w roku szkolnym 2022/2023. Niech ten czas będzie dla naszych Uczniów miłym wypoczynkiem, oderwaniem się od szkolnej codzienności, zapomnieniem dźwięku budzika, który przez kilka miesięcy przerywał najgłębszy sen. Niech ferie przyniosą również możliwość realizacji planów, które ciągle były odkładane na potem oraz aktywności w tych obszarach, które są najbliższe każdemu uczniowi.

Jednak dla tych Uczniów, którzy nie mogą o szkole zapomnieć, zwłaszcza dla Maturzystów, proponujemy i dedykujemy zajęcia z wybranych przedmiotów, głównie koncentrując się na wsparciu przed egzaminami maturalnymi. Poniżej przedstawiamy harmonogram zajęć:

HARMONOGRAM DODATKOWYCH ZAJĘĆ W CZASIE FERII ZIMOWYCH