Dzisiejszy świat oferuje wiele możliwości edukacyjnych, aby wspierać rozwój młodych ludzi. Jedną z takich możliwości jest współpraca szkoły z Centrum Leonardo da Vinci, instytucją, która objęła patronatem klasy I o profilu biologiczno-chemicznym. W ramach tej współpracy uczniowie opatowskiego BARTOSZA uczestniczyli w wycieczce edukacyjno-integracyjnej do Centrum Nauki Leonardo da Vinci w Podzamczu k. Chęcin, której celem była nauka przez doświadczenie i zabawę z wykorzystaniem interaktywnych eksponatów.

Odkrywanie świata, rozwijanie pasji i talentów, twórcze wkraczanie w różne dyscypliny wiedzy, to wielkie wartości, które towarzyszą edukacji szkolnej. Dla uczniów Liceum Ogólnokształcącego im. Bartosza Głowackiego w Opatowie dążenie do własnego rozwoju to stała cecha, która pozwala osiągać sukcesy i bardzo wysokie wyniki w nauce. To właśnie takie ambicje młodzieży naszej szkoły zostały uhonorowane przez Starostę Opatowskiego – Pana Tomasza Stańka, który dla uczniów z najwyższymi osiągnięciami w nauce ufundował 7 Stypendiów Starosty oraz 20 wyróżnień.

Wybór szkoły średniej to pierwsza tak ważna decyzją, którą za kilka tygodni będą musieli podjąć przyszli absolwenci szkół podstawowych. Dla wielu z nich będzie to pierwszy krok na drodze do samodzielności i odpowiedzialności za własną naukę. I taką możliwość, pozwalającą na zgłębienie bogatej oferty edukacyjnej i zapoznanie się z profilami szkół ponadpodstawowych w powiecie opatowskim  mieli uczniowie szkół podstawowych, bowiem w dniu 15 marca 2024 r. w Liceum Ogólnokształcącym im. Bartosza Głowackiego w Opatowie odbyła się Giełda Szkół, która zostało zorganizowana przez Świętokrzyskiego Kuratora Oświaty pod patronatem Starosty Opatowskiego.

W piątek 8 marca 2024 r. na Wydziale Historii Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach odbyły się eliminacje regionalne IX turnieju debat historycznych. Organizatorem debat jest Delegatura Instytutu Pamięci Narodowej w Kielcach oraz Fundacja „Projekty Edukacyjne’’. Drużynę ,,Bartosza’’ reprezentowało czterech uczniów: Katarzyna Bańcer z klasy 4a, Jan Kwiatek z klasy 1c, Wiktor Kowalczyk i Aleksandra Tworek z klasy 3b. Przystąpienie naszej młodzieży do turnieju poprzedziły warsztaty, które miały przygotować zespół do uczestnictwa w debacie oksfordzkiej, prowadzone przez Pana Jana Piosika prezesa Fundacji ,,Projekty Edukacyjne’’.

"…Walka beznadziejna, walka o sprawę z góry przegraną, bynajmniej nie jest poczynaniem bez sensu. Wartość walki tkwi nie w szansach zwycięstwa sprawy, w imię której się ją podjęło, ale w wartości tej sprawy…" (profesor Henryk Elzenberg)

Od trzynastu lat obchodzimy święto poświęcone działaczom i żołnierzom antykomunistycznej partyzantki, warto więc przypomnieć, że 3 lutego 2011 roku Sejm uchwalił ustawę o ustanowieniu dnia 1 marca Narodowym Dniem Pamięci Żołnierzy Wyklętych. Data ta nie jest przypadkowa, 1 marca  1951 r. w mokotowskim więzieniu komuniści strzałem w tył głowy zamordowali przywódców IV Zarządu Zrzeszenia „Wolność i Niezawisłość” - Łukasza Cieplińskiego i jego towarzyszy walki.

28 lutego 2024r. w auli Liceum Ogólnokształcącego w Opatowie odbyła się niecodzienna lekcja dotycząca historii naszej Ojczyzny, w którą w szczególny sposób wpisały się wydarzenia z Opatowa. Temat lekcji dotyczył historii bitwy opatowskiej z dnia 21 lutego 1864 r. i był on kontynuacją uroczystych obchodów 160 rocznicy bitwy opatowskiej, które odbyły się na opatowskim rynku w dniu 21 lutego 2024 r. 

W dniach 10-11 lutego 2024 r. blisko 40 uczniów stanęło do rywalizacji w etapie okręgowym II stopnia w jubileuszowej 50. Olimpiadzie Geograficznej, w tym troje uczniów BARTOSZA – Zuzanna Korzeń z kl. 4B, Maria Kotas z kl. 3B i Michał Kos z kl. 2B. Zawody okręgowe  odbywały się Instytucie w Kielcach. Podczas dwudniowej rywalizacji Geograficznej uczestnicy wykazali się wiedzą i umiejętnościami szeroko wykraczającymi poza podstawę programową liceum. W pierwszym dniu w formie pisemnej olimpijczycy rozwiązywali  zadania z geografii fizycznej i społeczno – ekonomicznej świata i Polski. W drugim dniu odbywały się zawody ustne, polegające na rozwiązaniu quizu geograficznego oraz odpowiedzi na wylosowane pytania. Problematyka zawodów ustnych dotyczyła zależności między środowiskiem przyrodniczym, a życiem i działalnością człowieka na wybranych obszarach na świecie.