Z wielką radością informujemy o tym, że Jakub Masternak - uczeń klasy 3Bp został Finalistą 68 Olimpiady Chemicznej! Do III etapu - finałowego Komitet Główny Olimpiady zakwalifikował 85 uczestników, Jakub zajął 6 miejsce w kraju, uzyskując 104,66 p. na 130 możliwych do uzyskania. Jako finalista olimpiady Jakub będzie zwolniony z egzaminu maturalnego z chemii z punktacją 100% oraz w zależności od regulaminu uczelni wyższych, ma zapewniony wstęp na wybrany kierunek studiów.Zawody szczebla centralnego organizowane przez Komitet Główny Olimpiady odbędą się w dniach 25-26.03.2022r. na Wydziale Chemii Politechniki Warszawskiej.

Znamy już wyniki jesiennej edycji Ogólnopolskiego Konkursu Geograficznego Geo-Planeta. W konkursie wzięło udział 18 uczniów „Bartosza” z klas drugich i trzecich (2Bp i 3Bp) o profilu matematyczno-geograficznym oraz uczniowie klasy IV Technikum Ekonomicznego. Najwyższe wyniki i wyróżnienie w tej edycji konkursu uzyskali uczniowie klasy 3Bp Adrian Borzęcki i Emil Kaczmarczyk oraz Anna Wójcik z kl 4 Technikum Ekonomicznego.

W 158  Rocznicę Bitwy Opatowskiej  rozegranej 21.02. 1864 r uczniowie klasy IIIbp i klasy Icp opracowali na lekcjach historii prezentacje na temat tego ważnego wydarzenia dla historii Polski i naszego regionu.

Prezentujemy jedną z nich: 158 rocznica Bitwy Opatowskiej - prezentacja

 

Studniówka młodzieży Bartosza rocznika 2022 odbyła się 10 lutego i miała wyjątkowy wymiar. Rozpoczęła się w sposób utrwalony wielopokoleniową tradycją: od poloneza. Młodzież zatańczyła go według choreografii przygotowanej przez Panią Dyrektor Małgorzatę Szczepańską, prezentując się bardzo dostojnie i elegancko. Ten staropolski taniec wywołał wzruszenie Rodziców i podziw Gości, który towarzyszył również podczas kolejnego tańca - walca w wykonaniu Maturzystów. Nie mniej wzruszeń wywołał pokaz tańca nowoczesnego pt. Moja i Twoja nadzieja w wykonaniu Mariki Wit i Julii Mordon.

Miło nam poinformować, że Nikola Bukała i Wiktoria Faliszewska – uczennice kl. III Ap zakwalifikowały się do finału ogólnopolskiego Olimpiady Wiedzy o Prawach Ucznia. Kwalifikacja ta jest drogą do III etapu olimpiady, po sukcesach w I etapie, który polegał na rozwiązaniu testu, w II etapie należało napisać pracę lub nagrać filmik na temat tego, jak powinna wyglądać szkoła, która respektuje prawa ucznia. Wiktoria i Nikola to jedyne reprezentantki województwa świętokrzyskiego, które będą uczestniczyć w etapie finałowym, który odbędzie się 16 marca 2022r. w Poznaniu. Opiekunem merytorycznym uczennic jest Pani Małgorzata Grządziel.

Przemek Frańczak uczeń klasy 3cp o profilu medycznym zakwalifikował się do etapu okręgowego Olimpiady Wiedzy Ekologicznej, które odbędą się w kwietniu na Uniwersytecie Jana Kochanowskiego w Kielcach. Celem Olimpiady jest kształtowanie świadomości ekologicznej, właściwych postaw wobec środowiska przyrodniczego oraz popularyzacja problematyki w aspekcie skutecznego przeciwdziałania zanieczyszczeniu i degradacji środowiska przyrodniczego. Do eliminacji szkolnych przystąpiło 26 uczniów z klas: Icp, IIcp i IIIcp. Niezbędnym warunkiem, aby zakwalifikować się do etapu okręgowego było uzyskanie minimum 80% poprawnych odpowiedzi w teście. Przemek zakwalifikował się ponadto do eliminacji Okręgowych Olimpiady Biologicznej jego praca badawcza „Badanie allelopatycznego wpływu wodnych wyciągów z roślin na wzrost i plonowanie rzodkiewki zwyczajnej(Raphanus sativus L.) W warunkach uprawy gruntowej” uzyskała pozytywną recenzję Komitetu Okręgowego OB. Zawody Okręgowe odbędą się już w najbliższą sobotę 22 stycznia w Instytucie Biologii UJK w Kielcach.

Miło nam poinformować, iż uczennica klasy 3Bp, Ania Jarek, zakwalifikowała się do etapu okręgowego Olimpiady Literatury i Języka Polskiego. Ania napisała pracę: Średniowiecze - „wieki ciemne” czy czas metafizycznej refleksji nad światem i człowiekiem, za którą uzyskała 50 pkt na 60 możliwych do zdobycia. Kolejny etap OLiJP w lutym. Olimpiada Literatury i Języka Polskiego jest skierowana do uczniów szkół ponadpodstawowych. Jej działanie opiera się na systematycznej i bezpośredniej współpracy środowisk szkolnych i akademickich, mającej na celu rozwijanie zainteresowania uczniów wiedzą humanistyczną oraz podnoszenie poziomu nauczania przedmiotów humanistycznych w szkole. Olimpiada umożliwia zapoznanie się z najnowszymi osiągnięciami literaturoznawstwa i nauki o języku, a także z problematyką teatrologiczną i kulturoznawczą.