Samorząd szkolny

Przewodnicząca:
Weronika Kalita, kl. III e

Zastępcy przewodniczącego:
Katarzyna Surma, kl.III e
Mariusz Dąbrowski, kl. II b

Rzecznicy Praw Ucznia:
Kinga Kaczmarska, kl II c
Oliwia Szafrańska, kl. II d
Filip Starzomski, kl. III a

Rzecznicy Praw Ucznia są do Waszej dyspozycji w każdy wtorek na długiej przerwie w bibliotece (sala 126)

Samorząd Uczniowski przy LO im. Bartosza Głowackiego w Opatowie to zespół aktywnych, kreatywnych, młodych ludzi uczęszczających do naszego liceum, którzy chcą mieć wpływ na życie szkoły. Pamiętajcie, że WSZYSCY uczniowie LO należą do Samorządu Uczniowskiego, czyli do jednego z najważniejszych organów szkoły, która trzyma się razem i może na siebie liczyć w każdej sytuacji.

 


 

Zadania Przewodniczącej SU:

- Przemawianie podczas uroczystości szkolnych;

- Prowadzenie zebrań gospodarzy klas;

- Sprawowanie pieczy nad wszystkimi członkami SU;

- Nadzór pracy SU.

 

Zadania Z-cy Przewodniczącej SU:

- Zastępowanie Przewodniczącej podczas jej nieobecności;

- Pomoc przy organizacji pracy przez Przewodniczącą;

- Przyjmowanie informacji od społeczności szkolnej i przekazywanie wiadomości do Przewodniczącej.

Samorząd Uczniowski naszej szkoły posiada również Rzecznika Praw Ucznia. Ma on za zadanie m.in. pomagać uczniom mającym problem z interpretowaniem języka statutu szkoły lub w przypadku jego naruszenia.

 

CELE I ZADANIA SU

Samorząd Uczniowski LO im. Bartosza Głowackiego reprezentuje wszystkich uczniów naszej szkoły. Jest on jedynym reprezentantem ogółu uczniów szkoły wobec Dyrekcji, Rady Pedagogicznej i Rady Rodziców. Przedstawiamy swoje wnioski i opinie Dyrektorowi Szkoły oraz Radzie Pedagogicznej we wszystkich sprawach szkoły, a w szczególności w sprawach dotyczących uprawnień uczniów.

 

Przede wszystkim:

• Zabija nudę.

• „Wybija głupoty z głowy”

• Zwiększa tempo Twojego życia.

• Non stop zmusza Cię do myślenia i aktywności.

• Dba o rozwój Twojej kreatywności.

• Pozwala Ci robić rzeczy, które pozornie są niemożliwe

 

Dodatkowo:

• Rozwija zdolności organizacyjne.

• Uczy pracy zespołowej.

• Pozwala zaistnieć na forum szkoły.

• Pozwala rozwijać pasje i zainteresowania.

• Jest doskonałą formą autoreklamy.

• Daje realny i bardzo wymierny wpływ na życie społeczności szkolnej.

• Integruje uczniów i nauczycieli.

• Daje możliwość organizacji imprez szkolnych, wycieczek, dyskotek itp.

• Uczestnictwo uczniów w samodzielnym rozwiązywaniu własnych problemów oraz partnerstwo w stosunkach uczniów z nauczycielami w realizacji celów wychowawczych szkoły.

• Rozwijanie demokratycznych form współżycia, współdziałania uczniów i wzajemnego wspierania się, przyjmowanie współodpowiedzialności za jednostkę i grupę.

• Kształtowanie umiejętności zespołowego działania, stwarzanie warunków do aktywizacji społecznej, samooceny i samodyscypliny uczniów.

 

Zadania Samorządu Uczniowskiego:

• Kształtowanie właściwego stosunku uczniów do nauki.

• Organizowanie uczestnictwa społeczności szkolnej w planowaniu i realizacji życia i pracy szkoły.

• Wzbogacanie życia wewnętrznego szkoły – pielęgnowanie tradycji szkoły i samorządu.

• Współudział w organizowaniu czasu wolnego uczniów.

• Rzecznictwo interesów społeczności uczniowskiej.

 

Wady? – działalność w Samorządzie Uczniowskim jest pozbawiona wszelkich wad, bo tylko ten nie popełnia błędów, kto nic nie robi!

 
Ta strona korzysta z plików cookies (tzw. "ciasteczek"). Pozostając na niej, wyrażasz zgodę na ich wykorzystanie. Dowiedz się więcej...